hétfő, december 07, 2009

miután múlt vasárnap

az első randin túl voltunk Zével, az El Classicot néztem és persze ő járt a fejemben.
felütöttem az Ady kötetet és olvasgattam. (akkor éppen nem pörgött annyira a meccs)
és találtam egy verset, amit már akkor úgy éreztem, hogy Zével kapcsolatos, hogy mintha pont arról szólna, amit vele kapcsolatban gondolok, érzek.
nem szoktam ilyet csinálni, de amikor Zé még a társkeresőn megadta a számát, akkor felírtam egy cetlire. ahogy megtaláltam a verset, ezt a cetlit bele is helyeztem a könyvbe, a vers mellé.
íme itt is a költemény. szerintem zseniális. de egyrészt Ady minden verse az, másrészt amúgy is elfogult vagyok, ha Róla van szó. :)))

ADY ENDRE: A LELKEDDEL HÁLNI

Mit sarjú-hajak csiklandozva fednek,
Szeretném megcsókolni
Két vakszemed, a halványt,
Két kies völgyét a te szép fejednek.

Szeretnék egyszer a lelkeddel hálni,
Belopózni fejedbe,
Szűz szeretnék maradni
S valami újat lelni, kitalálni.

Most én a Halál szárítóján lengek
Tele gondolatokkal.
Óh, talán testem sincs már.
De test nélkül is vágyok és esengek.

Csókosan s szűzen akarnék én válni
A fejedet csókolván,
Azt a két kies völgyet:
Szeretnék egyszer a lelkeddel hálni.

4 megjegyzés:

  1. Marion von Finkenstein2009. december 7. 15:25

    ööö... miért is??? :D
    semmi vészharang kongatás? nem értem... :) na, mondjuk nem te vagy a fő kongató, ez tény. :) csak óvsz, ami egyébként nagyon jól esik. ;)

    VálaszTörlés
  2. egyszerűen csak örülök ha boldog vagy te zizzent

    VálaszTörlés
  3. Marion von Finkenstein2009. december 8. 8:43

    köszikösziköszi :)
    tényleg az vagyok. :)
    hiányzol. családostul. meg Ágistul, és Rolandostul. stulstulstul. :)))

    VálaszTörlés